روسیه اطلاعاتی را به سازمان ملل متحد ارائه کرد که نشان می‌دهد کره شمالی اخیرا یک موشک میان برد آزمایش کرده است نه یک موشک قاره‌پیما.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، روسیه اطلاعات مرتبط با آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را به سازمان ملل متحد ارائه کرد.

روسیه اطلاعات راداری را به سازمان ملل متحد ارائه کرد که نشان می‌دهد موشک بالستیک چهارم ژوئیه گذشته کره شمالی، یک موشک میان‌برد بوده و آن طور که پیونگ‌یانگ و واشنگتن اعلام کردند موشک قاره‌پیما نبوده است.

وزارت دفاع روسیه در نامه‌ای اطلاعات مرتبط با این آزمایش موشکی کره شمالی را به دبیرخانه و شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه در این نامه اعلام کرد رادار نوع ورونژ در منطقه ایرکوتسک چهارم ژوئیه ۲۰۱۷، شلیک یک فروند موشک بالستیک میان‌برد هواسونگ کره شمالی را از مرکز آزمایش موشکی سوهه Sohe واقع در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی پیونگ یانگ رهگیری کرد.

در این نامه آمده است طول زمان پرواز این موشک حدود ۱۴ دقیقه، ارتفاع پرواز آن ۵۳۵ کیلومتر و برد پرواز آن ۵۱۰ کیلومتر بوده و این موشک بالستیک در دریای ژاپن اصابت کرده است.

کره شمالی روز سه‌شنبه پس از این شلیک موشکی از شلیک موفقیت‌آمیز نخستین موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ - ۱۴ خود خبر داد.

پنتاگون نیز از شلیک موشک قاره پیمای کره شمالی خبر داده بود، اما اطلاعات وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد این یک موشک میان برد بوده است.

انتهای پیام/

ارائه اطلاعات روسیه به سازمان ملل درباره آخرین آزمایش موشکی کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار